Ne volim 8. Mart

Niste znali da ne volim dane sa velikim D? Evo, sada znate 🙂
Ja volim one dane sa malim d…obične… kada me probudi dete koje mi je svratilo u krevet da me zagrli, poljubi i kaže da me voli najviše na svetu. One dane kada me na stolu sačeka kafa koju mi je muž skuvao pre nego je otišao na posao ( pa se ona ohladila i ja moram da je grejem, ali mi je slatka jer je moj dragi mislio na mene ), one dane kada mi sin pomogne oko sređivanja kuće, kada ćerka napravi kolače, kada mi muž donese neku sitnicu koju je video i prosto morao da kupi 🙂
One dane kada ja nešto nekome poklonim, čisto onako…zato što mi je došlo…

Hvala mojoj dragoj virtuelnoj prijateljici što mi je skratila muke da pišem sve što mislim, pa ću biti slobodna da citiram njen članak 😀
Ceo tekst je kopiran sa bloga Mlada žena u Srbiji

Malo o 8.Martu i kiču

Možda počinjem da zvučim kao onaj patuljak iz bajke “Mrgud”, ali stvarno, stvarno, stvarnoooo ne volim 8. Mart, Dan zaljubljenih i ostale kič praznike.

Poštujem rođendane, godišnjice braka, a i Novu Godinu već sve teže i teže “svarim”.

Elem, nekako me nervira kada mi neko priđe, poljubi me i poželi mi nešto ” srećno ” , a ja stvarno ne znam šta.

Ne mogu nikako da izvedem da “preskočim” 8.Mart.. Evo, već mi je inbox pun kojekavih “fenomenalnih” ponuda, “pravim poklonima za nju” i sl.

Samo čekam 8.Mart, i masovna tagovanja na fotografije ruža na faceebook-u. Mrzim to!

Volela bih da prespavam taj 8. Mart i izbegnem te glupe situacije ljubljenja, čestitanja i gomile karanfila. Hajde sada da počnem…

Osvane tako, taj 8.Mart, gomile i gomile ljudi se izmili na ulici ( što prodavaca što kupaca) i vrše kupo-prodaju bezobrazno skupog cveća umotanog u kič folije.

Šarenilo na sve strane. Svi u nekom uzbuđenju. A da ih pitaš, ni ne znaju šta znači taj 8.Mart?!

Čak sam čula da se kod nas priprema i “Osmomartovski bal” wtf?! BAL?! Ma idi molim te… Hoće dame nositi balske haljine dok im u pozadini svira “mali Milojica”?

I tako, muž i ja išli da kupujemo jedan rođendanski poklon, i počeli smo da se zezamo ( kao i uvek što radimo) i tu prodavačica onako pristojno doda kako će uskoro 8. Mart, i da eto, može muž da mi kupi neki lep parfem. Na to ćemo nas dvoje u glas: ne držimo mi 8. Mart! Naravno,žena ostala u šoku, ali valjda misli “pusti budale”. Na taj njen pogled, ja odgovaram “meni je svaki dan 8.Mart sa njim”. Na to nas je još čudnije pogledala pa smo izašli…

I da vam kažem, jeste. Meni je svaki dan 8. Mart i Dan zaljubljenih i sve ostalo. Moj muž meni pokloni nešto i kada nije bitan dan.Eto, tek tako… On meni skuva kafu kada sam umorna. Svakodnevno mi pomogne oko dece. Pomaže mi i u spremanju kuće. Kada sam umorna ili kada me nešto boli, uradiće sve umesto mene. On je divan muž i meni je stvarno praznik svakodnevno. Ne treba mi ni 8.Mart ni ostala kičerica da bi mi dokazao nešto…

Nego, ima tako žena, i brakova, gde bude čak i masnica… Ali se za 8.Mart kupuju najveću buketi, žene se izvode u restorane i vode na “Osmomartovske balove”. Ima brakova i gde ih je više od dvoje, ali 8. Marta se pokazuje kako je ONA baš TA, i JEDINA…. A sutra sve po starom…

E vidite to je licemerje. Tretirati ženu tokom 364 dana u godini kao roba. Koja mora sve sama, koja trpi, ćuti, i koja bude i plava ponekad,… ALI za 8.Mart, treba ispasti džek, i dati sve od sebe da se spere ljaga od preostalih dana u godini. E pa ne volim. Ne volim i prezirem. Čemu da se radujemo, mi, ženski rod? Osim kućnih poslova, dece, još smo dobile i “samostalnost”, da radimo i zarađujemo. Sve je to super, ali ono što je nama dodato, nigde nije oduzeto.

Šta nam vredi ženska emancipacija bez muške pomoći? Naša emancipacija je trebala da unese muškarcima svest da smo jednaki i da sve trebamo zajedno, a ne da na ono što smo do tada imale, da nam dodaju još i profesionalne karijere. Pa da, kazaće mnogi, ako si emancipovana, zarađuješ, možeš da odeš kad želiš… da ga ostaviš, da se brineš sama o sebi… MOLIM? Jel emancipacija značila to da nam se poboljša status i mogućnost napuštanja muža?! Zašto bih ga ja napustila? Ne želim mogućnost da ga napustim i živim svoj život, želim mogućnost da me on razume, voli, poštuje i da zajedno sve radimo i podižemo porodicu.

Od cele priče oko 8. Marta, uživaću jedino u trudu moje dece da mi spreme nešto lepo… u pesmicama i nekoj zanimljivoj čestitki na kojoj piše “volim te mama”. Samo u tome! Nemoj da mi je neko čestitao 8.Mart, jer bih umesto “hvala” mogla da ospem paljbu. Još manje želim karanfile i druge šablonske poklone.

Svi koji imaju potrebu da mi nešto čestitaju, neka od sada budu samo dobri prema meni. Ne trebaju ništa da mi kupuju. Mrzim tu euforiju, paradu kiča i neukusa i lažnih emocija.

Probudite me kada 8.Mart prođe….

 

 

3 thoughts on “Ne volim 8. Mart

  1. Draga Danijela, uzivala sam citajuci ovaj post. Apsolutno se slazem sa tobom, i neka mi govore da sam mrgud, ali jednostavno zelim prespavati taj dan. U najvecem broju slucajeva to je dan kada muskarac, troseci vecu kolicinu novca pokusava za „opere“ sve grehe u protekloj godini, tipa zanemarivanja zene i tretiranja kao da je stvar, a onda moze lepo da „ociscen“ krene u nove grehe citavih godinu dana….Bas kao i ti, volim dane sa malim slovom d 🙂

Ostavite odgovor

