Dekupaž na tekstilu

Znate li moju drugaricu Vecu? Onu kojoj sam napravila prvu vešticu zaštitnicu
Ona izrađuje nakit od polimerske gline i ukrašava predmete dekupaž tehnikom. Njene lepe radove možete videti na FB profilu OVDE
E, ta veštica Veca je kriva što sam poželela da se igram i sa ovom tehnikom. Obzirom da više volim tekstil i prediva, tekstil sam i izabrala kao podlogu na kojoj ću isprobati dekupaž 😀
Juče mi je Veca u Destefiku kupila Marabu Textil medium. Cena je nepunih 300 dinara za bočicu od 50ml. On služi i kao lepak i kao lak u ovom procesu. Pošto se ne bavim dekupažom i nemam ništa potrebno sem volje, orobila sam moju Vecu za četvrtinu salvete sa motivom preslatkih sovica 🙂
Ja sam veoma radoznala osoba, pa nisam mogla da čekam, nego čim sam sinoć uhvatila mrvu slobodnog vremena, krenula sam u akciju.
U suštini, nema tu mnogo filozofije, sve je isto kao dekupaž na bilo koju drugu podlogu. Bočicu promućkati i promešati sadržaj, četkicom naneti medijum na tekstil, a onda preneti isečeni motiv i lagano prstima natapkati da motiv dobro prione za tekstil i da ne ostane vazduha između. Nakon toga lagano četkicom od sredine ka krajevima nanositi sloj medijuma preko motiva, pažljivo, ne stiskajući previše da se motiv ne iscepa. Kada to uradimo, ostavimo da se preneta slika dobro osuši. Ja sam je ostavila preko noći. Jutros sam uključila peglu na najjače i lagano preko tanke krpe, prepeglala sam ove komade da bi fiksirala sliku.
Meni đavo nije dao mira, pa sam nakon nekih 10ak minuta uzela te dekupažirane komadiće tekstila i oprala ih ručno, tečnim sapunom. Ništa se nije skinulo ni oštetilo, ali ono što sam primetila je da je nakon tog pranja, dok je sve bilo mokro, bilo moguće noktom oguliti motiv ( morala sam da probam, pa sam zagrebla malo na jednom krajičku gde nije bilo motiva već samo bela ivica salvete 😀 ). komadiće sam osušila, a onda ih opet preko krpe prepeglala i sve se vratilo u prvobitno stanje.
Zaključak je da dekupaž na tekstilu na ovaj način, nije pogodan za neke odevne predmete ili bilo šta što se često mora prati.

Evo kako krpice izgledaju nakon pranja, sušenja i ponovnog peglanja 🙂

Ja ću ova dva komada sigurno upotrebiti za neke brošiće i vrlo je moguće da će biti toga još…zašto da ne?

Do narednog pisanja… budite zdravi, srećni i voljeni 😉

3 thoughts on “Dekupaž na tekstilu

  1. Ah, pa odlično si ovo objasnila 🙂 Nisam znala da se to tako radi… Sada eto, i to znam… Super, volim da saznajem nekako se nešto radi 🙂

    Jedva čekam da vidim brošiće…

Ostavite odgovor

