Porodično blago

Znam da živimo u XXI veku, pokušavam da idem u korak sa vremenom, ali sam i neko ko poštuje tradiciju, voli stare običaje i stvari koje su deo naše prošlosti.
I dalje sam najsrećnija kada leti odem u selo i sednem na prag stare kuće koju je podigao moj pradeda. Tu na pragu, kafa mi je najslađa 😀

Povod da napišem ovaj tekst je blago koje mi je prošle nedelje stiglo u kuću, njeno veličanstvo Singer mašina 🙂 Tu mašinu, muževljeva baka je donela kao deo miraza kada se udala za dedu.
Baka je šila na njoj, a onda je mašinu nasledila njena ćerka – muževljeva tetka. Kako tetka nije koristila mašinu poslednjih 10ak godina odlučila je da je preda u prave ruke, nekome ko će je maziti i paziti… mojoj malenkosti 🙂

Ja vam ne mogu opisati radost koju sam osetila kada mi je ovo luče prešlo prag. Nekako mi je srce bilo puno…kao i sada dok pišem ove redove.

Đole

Đole 1

Đole2

Mašina je u solidnom stanju i nakon čišćenja, podmazivanja i kraćenja istegnutog kaiša sasvim lepo šije 🙂
Na internacionalnom sajtu kolekcionara šivaćih mašina našla sam podatak…
Slovna oznaka F – od broja 9317990 do broja 9492989 ( moja je F9325649 ) – model je 15K, proizvedeno je 175 000 mašina u periodu January/June 1920 – Clydebank, Scotland .
Vremešna dama 🙂

Sa mašinom, stigao mi je i poklon od tetke… tri predivna džempera koje je ona napravila pre 20ak godina 😀
Osim što su imali onaj specifičan ustajao miris, ništa im ne fali. Nakon pranja su zamirisali na omekšivač i eno ih u ormaru, čekaju priliku da ih ponesemo Teodora i ja 🙂
Divni su zar ne?

Tetka 1

Tetka2

Tetka3

Nadam se da ću se i ja jednoga dana pohvaliti ovakvim remek delom 😀
Za sada, ostaje da se hvalim i čuvam ovo porodično blago.

Do narednog pisanja…
Danijela

10 thoughts on “Porodično blago

  1. Jooooooooj! Imam istu, baš istu! Samo moram da je odnesem na servisiranje jer je zapekla, neće da se pomeri. Ostala je od moje babe, duo nije korišćena a kad je krov bio oštećen, kislo je, baš na nju. Inače, toliko je dobra, da je ne bih menjala ni za jednu mašinu na svetu, veruj mi! Sve što ne mogu drue mašine, ona može i to bez problema.

    Jedan deda, moj rođak, dok je bio živ, ručno je pravio narodne nošnje i šio je na singerici.
    U pravu si, sve što si dobila je pravo porodično blago koje je došlo u prave ruke. Uživajte u svom bogatstvu!

    • Hvala Iskrice 🙂
      Mašinu moraš odneti u neki servis, da je kompletno rasklope i podmažu. Nemoj slučajno nešto raditi ili točak okretati na silu da neki deo ne pukne, jer je posle popravka skupa.
      Ovakvu je imao moj deda po ocu. Bio je ćurčija…ne majstor svog zanata, nego majstorčina. Jako mi je žao što nas je on napustio kada sam bila klinka pa nisam stigla ništa da uhvatim od njegovog zanata, ali ne čudi me što gajim ljubav prema ovakvim stvarima jer se veći deo tatine porodice bavio nekim vidom domaće radinosti ili starog zanata. Krv nije voda 😀

  2. O, kakav divan post.
    Gotovo istu mašinu imam u selu kod muža, malo manje očuvanu, ali radi, samo glava nema ovakav poklopac, već se spušta.
    Divna uspomena, i drago mi je što je u tvojim rukama.
    I pletene jakne su pravo blago, a sada ponovo u modi.

  3. Divno Danijela .Mašinu sam već videla i to je sjajno imati a za džempere nemam reči …pravi ,odevni,moderni ,sve na svom mestu ,rukavi ,kragna ,sve … To se zove štrikanje ! Ah,da …mustra ,sve je za 5 plus. Samo smo potvrdili na koga si rukatnica 🙂 Veliki pozdrav za tebe !

  4. Prelepa masina! Osim sto je izuzetno istrajna i korisna, predstavlja i divan ukras u stanu. Ovakva masina se nece cesto kvariti, i pored godina koje ima, jer je dizajnirana da traje (to najvise volim kod stare tehnike).
    Nije li divno kad vam ljudi poklanjaju masine, materijale i pozamanteriju, jer znaju da ce biti iskoriscene na najbolji nacin? Meni se to cesto desava, i uvek se jednako obradujem.

  5. Ana, hvala na lepim rečima 🙂
    Znam da su ove mašine dugotrajne, jer su mehaničke i faktički i nema šta da se pokvari na njima osim kada dođe do fizičkog oštećenja na nekom od delova.
    Baš sam se obradovala ovom poklonu i drago mi je što ima vas koji me razumete jer se i sami često nalazite u istim situacijama 😀

Ostavite odgovor

