Ljubav je zakon…

konfučije

Istina je. Znam. Jer ne radim već 5 godina. Prestala sam da radim ono što ne volim, ali sam počela da provodim više vremena sa decom i otkrila ljubav prema ručnom radu.
Žao mi je što ne mogu reći da sam kao dete volela ručne radove i kako me mama naučila da heklam još kada sam bila mala.
Istina je da sam znala da štrikam ( osnovni bod ) i da sam naučila da vezem. Jedini moj ručni rad bio je peškir za devera koji sam vezla pred udaju i gunđala sam dok sam to radila, jer je moja mila mati izabrala najveći mogući motiv cveća koji postoji, a ja morala da vezem i konture i da punim unutrašnjost cvetova. Sve to je trajalo svetlosnu godinu i užasno me nerviralo. Posle toga, ništa slično nisam ni pipnula.
Istina je i da je moj deda, tatin otac, bio vrsni majstor – ćurčija, da obe tatine sestre znaju sve ručne radove perfektno, da je deda preneo stricu neke tajne zanata, ali o tome ću pričati nekom drugom prilikom. Sada, samo pominjem, da te sklonosti ka ručnom radu ima zapisane negde u nekom genetskom kodu mojih predaka i da se nekim čudom ta ljubav rodila i u meni.
Mnogo sam zavolela i igle i konce i sve što ima veze sa predivom, a najviše sam se posvetila heklanju, koje me neverovatno opušta, smiruje, veseli i zabavlja.
Ljubav je, sama po sebi, emocija koja najviše može da nas pokrene. Kada nešto volite ništa vam nije teško.
Meni nije teško, da dok moji ukućani spavaju, provodim sate i sate pored računara gledajući klipove na YouTube-u i pokušavajući da savladam neki bod.
Nije mi teško ni da kapu sa likom iz crtaća koju prvi put radim, ponekad radim danima, jer moram da postignem određeni izraz lica, a ako se meni ne dopadne ishod u stanju sam da param i radim iznova sve dok ne budem zadovoljna.
Nije mi teško ni da učim engleski, jer svako dobro uputstvo koje mogu da nađem na internetu nije na srpskom jeziku.
Nije mi teško ni da radim i kada nema porudžbina i kada nema novčane nadoknade za moj rad, jer tada radim za svoju dušu i za one koje volim, tada poklanjam od srca.
U stanju sam da sebi ne kupujem ništa od stvari koje većina žena voli, ali poslednji dinar iz novčanika ostavim u StGeorge-u kada kupujem predivo.
Iako mnogi kažu da Srbija nije mesto u kojem se može živeti od ručnog rada, ja ne mislim tako. Ima u ovoj našoj zemlji i uspešnih preduzetnika, nisu baš svi propali i pozatvarali svoje radnje. Ja ih vidim, iako se o dobrim stvarima malo priča. Uglavnom se kod nas veličaju i šire, kao zarazna bolest, kojekakve gluposti.
U svakom poslu naiđu teška vremena. Neki odustanu kada naiđu teškoće, oni drugi se trude da teškoće prevaziđu.

Tada je najizraženija ta ljubav prema poslu, jer samo vas ljubav ka onome što radite može nadahnuti da iznova smišljate rešenja i tražite načine da ostanete u igri i idete napred.
Ne radim proteklih godina, ja volim… i ljubav je jedini zakon koji priznajem.

Ovo je jedna od mojih omiljenih pesama, na malo drugačiji nčin  🙂

14 thoughts on “Ljubav je zakon…

    • Da, uglavnom mi i kažu da nisam normalna, jer napustiti posao u javnom sektoru i ostati bez „sigurne“ plate, ravno je ludilu 😀
      Istina je da ta sigurna plata nije bila veća kada neko radi i trudi se više od svojih kolega i uvek je bilo onih koji su se šlepali i primali platu za nerad, a ja nepravdu ne podnosim, a i nisam baš bila zaljubljena u svoju struku. Ništa gore nema, nego kada sebi ne vidiš nikakav napredak u budućnosti.
      Sreća je što su mi okolnosti nekako išle na ruku, ali to je valjda ono „kada ima želje – nađe se način“ pa je sve ispalo baš onako kako treba 😉

      • Da znaš da sam se prijavila za „tehnološko“ otpuštanje…jer bi mi više nego dobro-došla neka suma, za nešto što planiram. Koleginica umalo nije pala u nesvest kad sam joj rekla da mi računa koliko bih dobila otpremnine 🙂 A znam da ima i „kolega“ koji bi platili da odem 🙂 A zbog njih mi se i ide… Ko zna.

    • Ne može odgovor na odgovor, pa ću ovako, samo da ti kažem da ti držim palčeve da sve ide „po planu“ .
      U suštini, ako taj novac koji dobiješ kao otpremninu, možeš iskoristiti za pokretanje nekog poslića…ma milina. Ja navijam za neku organsku proizvodnju 😉

      • pogledao sam ove postove i mislim da ima nesto sto te u rucnom radu moze dovesti do vrha,i sam se bavim rucnim radovima,doduse za sada je to za svoju dusu i po neki komad ne previse.Nikada ne znam sta ce na kraju ispasti,cesto se desi da krenem od jedne ideje pa ispadne deseta,ali na kraju bude lepo.Takodje bih i pohvalio pesmu odlicna je:)

  1. Šta misliš zašto ti je majka izabrala taj motiv i što je trajalo svetlosnu godinu :)))))
    Posle kažu da se čovek rodi kao prazan list papira. Neće da bude…geni su čudo 😉
    Mnoge postupke samosvesnih i inteligentnih ljudi, drugi znaju da nazovu ludim, nenormalnim, otkačenim….ali… da li je to bitno?
    Znam da je obema do mišljenja drugih stalo k’o do lanjskog snega, ali nam je stalo da motivišemo druge da konačno izađu iz svojih ljuštura. Da se oslobode i konačno daju svoj maksimum u onome što vole… svima će biti bolje 😉

    • Da, da, genetika je zaista čudesna stvar. Interesantno je, da tatina rođena sestra ima četvoro dece i da je mnogo doprinosila kućnom budžetu jer je izrađivala štrikane stvari ( što ručno, što mašinski ). Pamtim, da mi je dok sam bila mala, bilo interesantno da joj pomažem, tako što sam presvlačila dugmiće, a ta mašinica, presa za dugmiće mi je bila najzanimljivija igračka kada odem kod nje 😀
      To što neki misle da nisam normalna, njihovo je pravo, a mene baš boli štikla, znaš već 😉
      Ako se bar neko odvaži da krene putem svojih snova, zahvaljujući mom pisanju, biću neizmerno srećna.

  2. Pogledao sam postove i svidelo mi se,odavno verujem u rucne radove,volim ih jer imaju dusu svaki komad koji sam ikada uradio je prica za sebe,volim to sto uvek radim nesto novo,od ukrasa od drveta,preko flasa pa ko zna dokle imam mastu imam i zelju 🙂 razumem sve sto ste svi ovde napisali i podrzavam vas sve .Ima li ovde neka stranica za reklamiranje rukotvorina ?

Ostavite odgovor

