Gde kupiti repromaterijal za izradu nakita II

Foto:Ebay

Foto : Ebay

Gde kupiti repromaterijal za izradu nakita je tekst koji je najzanimljiviji posetiocima, što se može i videti sa desne strane u odeljku „Šta vam se najviše dopalo“.
U prvom tekstu, pisala sam o prodavnicama i prodavcima repromaterijala. Ima tu registrovanih, specijalizovanih prodavnica koje možete posetiti, a ima i onih koji prodaju vrše samo putem online naručivanja. U međuvremenu, između pisanja ova dva teksta, ko zna koliko je još novih prodavnica i prodavaca niklo.
Danas neću pisati gde možete kupiti nešto, nego ću iz ličnog iskustva napraviti osvrt i dati svoje mišljenje o tome ŠTA se prodaje po radnjama, pijacama i kod online prodavaca.
Verovatno svako od vas očekuje dobar kvalitet repromaterijala, za što manje novca. To su uglavnom želje i očekivanja većine nas koji se bavimo ručnim radom.
Kada kupujete repromaterijal ili bilo šta drugo, gledajte da kupujete ono što je prošlo kroz što manje ruku – znači od proizvođača ili od dobavljača koji je prvi do proizvođača, naravno ukoliko je to moguće.
Nikada nemojte dozvoliti da vas vodi ona misao da je cena srazmerna kvalitetu. To nije uvek tako, posebno kod nas. Ako imate nesreću da naletite na „alavog“ trgovca, platićete stvar daleko skuplje nego što joj je realna cena. Takođe, cenu diktira i to na koga ste naleteli u onom nizu proizvođač-dobavljač-prodavac-preprodavac, što više ruku kroz koje nešto prođe, viša je i cena, logično.
Kada su u pitanju metalni elementi za nakit, kvalitet je uglavnom isti i ja do sada nisam primetila da se neko posebno ističe kvalitetom. Ako grešim, neka me neko ispravi i dopuni u komentaru. Nikako da se otmem utisku da nam većina toga dolazi iz Kine. Ja nisam uspela da primetim razliku između repromaterijala iz one radnjice na Slaviji recimo ( poznati kao Adamsi ) i bilo koje kineske radnje koja ima te artikle. Metalni priveščići u vrlo popularnoj boji mesinga, dolaze iz Kine. Bacite pogled na sajt Aliexpress i sve će vam biti jasno.
Sa perlicama je ista situacija. Izuzetak su naravno češke perle, Swarovski kristali i Miyuki perlice – ukoliko su originalne, naravno.
Dešavalo mi se da vidim kod nekih, koji prodaju samo online, da Swarovski perlama nazivaju i staklene i plastične perle u obliku kristala. Takođe, treba znati da je poludragi kamen koji se kod nas prodaje, uglavnom sintetički, a ne prirodan mineral.
Interesantno je da repromaterijal ponekad možete dobiti tako što rasturite već gotov nakit. Ja sam nedavno u nekoj radnjici u kraju, kupila dugačku nisku bisera ( imitacija bisera, staklena perla prevučena sjajnim, sedefastim premazom u raznim bojama ) za 160 dinara. Nije mi bilo teško da brojim, sumasumarum bilo je 120 perlica ( prečnik 10 mm ). Izračunajte sami koliko košta jedna. Kvalitet je isti kao kod onih perli koje kupim u prodavnici repromaterijala. U istoj radnji sam više puta naletela na ogrlice od drvenih, krupnih perli koje je ponekad teško naći po radnjama repromaterijala. Vremenom, kada steknete malo iskustva, znaćete da sve što vam treba možete da kupite na puno mesta, razlika je uglavnom samo u ceni. Naravno, svako će svoju računicu da izvede prema svom tempu života, mestu gde živi i nekim svojim afinitetima. Ima onih koji nemaju mogućnost kretanja kojekude i kojima je isplativije i lakše da naruče da im nešto stigne na kućnu adresu. Ja sam ovo pisala prema sebi, jer sam vrlo često u pokretu, zbog dece i obaveza koje inače imam nevezano za heklanje.
Neki će reći da ovo što pišem možda nije pametno, da treba da čuvam „poslovne tajne“ , ali ja, naprotiv, volim da podelim i znanje i iskustvo, a ako nešto ne podnosim to je „lov u mutnom“ i politika „obogati se preko noći“. Tržište je prepuno, konkurencija je ogromna i svako ima pravo da koristi strategije za koje misli da su ispravne, ali takođe treba znati da sve što neko radi ostavlja trag i posledice.
Ne smatram da je kvalitet onoga što neko napravi samo u tome koliko je materijal koji koristi skup, zato mi nije problem da kažem koliko nešto od materijala košta.
Poenta je u jedinstvenom i intresantnom dizajnu, u činjenici da neke kreacije ne možete kupiti na „svakom ćošku“.
Bez obzira koje i koliko skupe materijale koristimo za izradu nečega, potrudite se da svojim kupcima date garanciju na to što ste uradili i budite spremni da izađete u susret ukoliko nešto nije kako treba. To je odgovornost prema poslu i poštovanje prema tim ljudima koji su vam ukazali poverenje, da u moru proizvođača izaberu baš vas.
Ja se trudim da se ponašam tako. Do sada nisam imala pritužbi i to mi je znak da sam na dobrom putu, valjda 🙂

5 thoughts on “Gde kupiti repromaterijal za izradu nakita II

  1. Naravno da SVE dolazi iz Kine, u suprotno me niko ne može ubediti, pa čak i ono što se kupi u Grčkoj, recimo, pa prodavci ostave robu u originalnoj ambalaži. Što bih ja rekla, tako se vodi rat, a tako se i pobeđuje u ratu.

    S obzirom da sam upućenija u te stvari od kad moja ćerka pravi nakit, vidim da su cene različite i da se mnoge plastike, samo zbog mesta na kome se prodaju, prodaju za velike pare. Pravog kamenja skoro i da nema. Nisam ja vrsni poznavalac, da se razumemo, ali kamen je, od kad je sveta i veka, bio hladan i težak. Da li su se vremena promenila ne znam, ali ono što mnogi prodaju kao poludrago kamenje, meni liči na savršeno izbrušeno i doterano staklo, a o Svarovski stvarčicama i da ne pričam!

    Tu dolazimo do one tačke da ime treba da garantuje i kvalitet i da neki, svetski poznati brend, ne može sebi tek tako da dozvoli luksuz da stvari ne budu u redu, kao što se, eto i ti trudiš, i ja i još mnogi. Stvar je u tome da treba da damo sve od sebe kad nešto radimo, da znamo da se greške dešavaju, ali da tu grešku prihvatimo i ispravimo.
    Meni se desilo jednom da saksija koju sam uradila nije bila dobra, da je keramika, prosto, počela da puca. Iako nije to do mene, prihvatila sam reklamaciju. Moj rad je bio u redu, ali nema veze, neće me osiromašiti ta jedna saksija.

    I NIKAD, ali NIKAD iz mojih usta se neće čuti da se dekupažirane kuhinjske daske mogu normalno koristiti, da se na njima može seći, da su, u nekom, da kažem, zdravstvenom pogledu bezbedne, iako zbog toga ostajem bez kupaca! Drugi prodavci to rade, ali ja NE! Ne, ne i ne! Izuzuetak su one na kojima je dekupaž rađen samo na drškama, da budem preciznija.

  2. Složila bih se sa svim što si navela, posebno oko poludragog kamenja koje je kod nas jako popularno. Dizajn nakita je jako bitan, a da bi lepo izgledao bitno je da se koristi i kvalitetan materijal. Svima koji teže da kupe kvalitetan materijal za nakit, a da nije kineski, preporučila bih vam sajt http://www.laboratorijaperli.com i njihov veoma koristan blog http://www.dnevnikjedneperle.com gde možete naći članke tipa „5 načina kako da prepoznate prave Swarovski kristale“ (http://dnevnikjedneperle.com/5-nacina-kako-da-prepoznate-prave-swarovski-kristale/) ili „Staklene vs kristalne perle – koja je razlika?“(http://dnevnikjedneperle.com/staklene-vs-kristalne-perle-koja-je-razlika/). Veoma je bitno da se obrazujete i radite na sebi jer je to jedini način da izbegnete da budete prevareni pri kupovini.

    Pozdrav!

Ostavite odgovor

