Ko plaća da bismo kupavali jeftino?

Foto: Screenshot YouTube

Foto: Screenshot YouTube

Da li ste se nekada zapitali, kada vidite i kupite jeftinu stvar, kako se nekome uopšte isplati da je proda za tako nisku sumu?
Svaki put kada sam ušla u neku od onih čuvenih, popularnih i rasprostranjenih radnji „Sve po 160“, ugledavši neku stvar koja je pritom prilično pristojno urađena, pitala sam se kojom računicom se vodi proizvođač. To što se prodaje za 160, vlasnik te radnje je platio 80.
Ko ustvari plaća cenu svih tih stvari koje mi kupimo jeftino?

Juče sam na društvenim mrežama videla jedan snimak i morala sam da ga podelim sa vama.
Organizacija Fashion Revolution je objavila ovaj video 24. aprila na Međunarodni dan modne revolucije, a cilj je bio da skrene pažnju javnosti na slučaj iz Bangladeša iz 2013. godine kada je 1.000 radnika, koji su u izuzetno nepovoljnim uslovima pravili odeću za razne američke brendove, poginulo u zgradi koja se srušila.

Automat sa majicama od 2 evra postavljen je u Berlinu.
Pogledajte video i shvatićete zašto je većina onih koji su poželeli da kupe majicu na kraju otišla bez iste…

Da li biste vi kupili majicu za 2 evra?

6 thoughts on “Ko plaća da bismo kupavali jeftino?

    • Video i jeste za deljenje, da malo podigne svest svima nama. Više puta sam ga pogledala i svaki put završila sa knedlom u grlu. Da sam u prilici, verovatno bih i ja na ovom automatu ostala bez majice…

  1. druga strana medalje je da ako se ne kupuju te stvari ti ljudi ce ostati i bez tog jadnog prihoda…cilj jeste da se njihove plate i uslovi rada podignu na visi nivo, ali na zalost sumnjam da ce taj cilj biti postignut…pre ce se desiti da ce poslodavcima biti isplativije da odustanu od tog posla, u koji i nisu ulozili preterano obzirom da se objekti u kojima je proizvodnja sami od sebe ruse, i presaltaju se na izrabljivanje necega/nekoga drugog… divna ideja i kampanja, iskreno se nadam da nisam u pravu i da ce efekat koji su oni zeleli da postignu biti i postignut. :*

    • Nažalost, u pravu si… Efekat će biti postignut kod običnog naroda, da donira siromašnima, ali teško da će popraviti nezavidan položaj tih radnika.

  2. Ovako nešto je već ranije rađeno, ali očito treba stalno. Zaboravljamo.
    Jedini je problem što isti ti radnici prave majce koje koštaju i po 10x više, i gde smo?
    Oni rade, jer nemaju gde drugde, a mi kupujemo za male pare, jer ne možemo za veće (a i kada bi je kupili za veće pare- da li to znači i da je radnik više plaćen- ja nešto sumnjam…), i tako u krug.
    Čekam da vidim neki znak za izlaz iz svega ovog, ali bojim se da je kapitalizam još uvek na nogama…

Ostavite odgovor

