Heklani letnji šešir

Ne znam kada sam tačno i zašto još u detinjstvu šešir vezala za neku uštirkanu, finu gospođu, a kako sebe nikada nisam videla kao sličnu, nikada šešir nisam ni stavljala na glavu…osim, pogađate, onih letnjih, idealnih za plažu, da zaštite od vrelih sunčevih zraka. Nisam brojala koliko sam šešira izradila od kada heklam. Mahom su to bili dečiji, mada sam heklala i šešire za odrasle i debele zimske i one tanje prolećne i letnje varijante. Prošle nedelje sam radila tanji šešir za drugaricu. Poželela je šešir u kombinaciji drap i plave boje. Pošto sam ja tip koji je i praktičar i obožava kada su stvari multifunkcionalne, zamislila sam da šešir ceo bude u drap boji, a da uz njega uradim heklane cvetove i heklane pantljike u drugim bojama, da bi se lakše mogao kombinovati uz više boja garderobe.

Za početak sam uradila drap-plavu i drap-bordo varijantu. Umesto heklane pantljike može se provući i satenska traka. Cvetovi se mogu skinuti i nositi odvojeno kao broševi. Ovo je prva varijanta šešira, sa manjim obodom.

Heklani šešir 1jpg Heklani letnji šešir

Pošto je moja Ana ljubitelj vel’kih šeMšira, oparala sam obod i radila ga ponovo, tanjom iglom da bi bio čvršći i da bi se i tako veliki držao bez štirkanja. Kažu žene da ih izluđuje to što moraju da štirkaju šešire, pa evo, da malo prekratimo muke. Ovaj šešir ima prilično veliki obod i ne mora da se štirka, lepo i čvrsto stoji.

heklani letnji šešir heklani letnji šešir

Za izradu ovog šešira, koristila sam pamučno predivo Hakelgarn 002 natur i bilo mi je potrebno 200 grama ( cena u maloprodaji u StGeorge radnjama je 209 dinara za klupče od 100 gr ) Heklala sam dve spojene niti, tako što sam gornji deo šešira heklala iglom 1,75mm, a obod heklicom 1.5 mm zbog čvrstine.

Da li vam se dopada?

Meni je baš super i ovako sa velikim obodom, idealan za plažu,kao i za šetnju, a fin i prijatan, od prirodnog materijala. Spremajte se na vreme za leto 😉

7 thoughts on “Heklani letnji šešir

  1. Lep je! I meni se dopada što mogu da se prave različite varijante.
    Ni ja nisam nikada nosila šešire ni naočare, uvek mi je to smetalo, kao da sam odsečena od sveta ako imam nešto na glavi. Ali kako ovo sunce sve jače prži izgleda da ću morati da se menjam.
    🙂

  2. Divan je šešir.
    Ja nosim šešir po gradu poslednjih nekoliko godina, jer sunce nije zdravo i smeta mi. Imam dva kineska, na njima menjam detalje uklapam uz garderobu.
    Odavno planiram da se ozbiljno pozabavim heklanjem, a ništa ne činim. Moje bolovanje i moje dalje zdravstveno stanje mi kvari planove, mada bih se bolje osećala samo kad bih počela, posle bi lako išlo.
    Ovo nije teška mustra, moglo bi samo sa fotografije, ali ipak, imaš li mustru, lakše je?

    • Trebala bi da počneš Neno, jer okupira misli i delovaće na tebe bolje od bilo koje terapije. Ti već znaš da heklaš i šešir bi uradila kao od šale. Nemam šemu, ali mislim da ti i ne treba jer se sve radi polustubićima i niskim stubićima.

      • Neno, kada se radi polustubićima počneš krug od 8 petlji, u narednom krugu u svaku petlju radiš po 2 ( 16 petlji ) , u trećem krugu dodaješ u svaku drugu ( 24 petlje) , u četvrtom u svaku treću ( 32 ) i tako redom, dodaješ u svakom redu na 8 mesta tj po 8 petlji. Krug širiš do odgovarajućeg obima i za to moraš koristiti santimetar 🙂 Izmeriš obim glave, podeliš ga sa 6.28 i dobiješ poluprečnik dok kojeg širiš krug. Ne mogu da ti kažem tačan broj krugova, to zavisi od debljine prediva, heklice, od toga da li radiš čvršće ili opustištenije, ali u proseku je to od 12-14 krugova, nakon kojih počinješ da radiš „dubinu“ šešira ( petlja na petlju bez dodavanja – uradiš dva -tri reda punim bodovima, pa posle možeš ovako rupičasto – uradiš dva polustubića pa dva lančića pa u treću i četvrtu ( preskočiš onoliko petlji koliko lančića uradiš ) opet polustubići i tako do kraja…Izmeću rupičastih redova možeš da uradiš po jedan pun… Nadam se da sam ti bar malo pomogla 🙂

Ostavite odgovor

